Organizing is een vak, ik heb er voor doorgeleerd en jarenlang de tijd gehad om allerlei kneepjes van het vak te leren. Het is slim om daar gebruik van te maken, scheelt jou gewoon veel tijd. Bovendien, waarom zou je het al moeten kunnen, je mag het leren. Heb je bepaalde vaardigheden niet eerder in je leven geleerd dan is nu het moment. Het is niet nodig om je te schamen. Voor veel mensen zijn de digitale vaardigheden niet van jongs af aangeleerd en is structuur en opruimen geen tweede natuur. Het goede nieuws is dat iedereen het kan leren.
Nieuw gedrag vraagt inderdaad het inslijten van nieuwe gewoonten. Samen zorgen we dat jij daar keuzes in maakt. Het nieuw verkregen overzicht en de opgeruimde situatie zijn voldoende motivatie het ook zo te willen houden leert de ervaring.
Zeker! Veel mensen hebben meer dan één mailaccount. Ze hebben daarbij moeite dit alles te overzien. Juist met een systeem kun je zorgen dat je altijd al je mails up-to-date hebt en geen achterstanden meer hebt.
Uiteraard, en nee, daarvoor klikken we niet op ‘Shift-Delete’. We ruimen op en na afloop heb jij alleen nog de mails waar je wat mee moet doen over. Ook bij 5000 of meer mails!
Nee, dat zou wel heel makkelijk zijn. Dat doen we niet, sterker we gooien niets zomaar weg, maar zorgen wel dat jouw inbox weer overzichtelijk is en alleen nog die mails bevat waar je nog wat mee moet.
Bij (kleine) bedrijven wordt vaak met een gedeelde schijf gewerkt voor opslag van bestanden die iedereen nodig heeft. Tijdens de intake bekijken we wat jouw vraag en situatie is en waarvoor een systeem nodig is. Structuur aanbrengen kan ook voor de gezamenlijke opslag, sterker dan versterken jouw nieuwe systeem en dat van de organisatie elkaar.
Iedereen die gemotiveerd is aan de slag te gaan met zijn digitale huishouding kan ik helpen. Mensen die hier veel mee worstelen zijn ZZP’ers, ambtenaren, kenniswerkers, mensen waarbij hun werk voor een groot deel via de mail tot ze komt, maar ook senioren die wel graag digitaal willen werken maar waarvoor de mailprogramma’s nog veel geheimen hebben.
Even een snelle rekensom. Een gemiddeld uurloon is in Nederland al gauw 45,00. Als je 20% van je tijd bespaart is dit op een werkweek van 36 uur een besparing van 324,- per week. Dus één dag met mij als Professional Organizer aan het werk verdien je in twee weken terug en heb je daarna de rest van je leven profijt van. Je geeft ook veel geld uit aan het onderhouden van je auto waar je vervolgens weinig tot niets van ziet als je de garage uit rijdt. Hoe mooi is het als je een groot probleem aanpakt wat je binnen een dag kunt terugbrengen tot iets wat voor jou werkt in plaats van andersom?
Weggooien is nooit een doel op zich. We bepalen welke bestanden nog relevant zijn voor je. Wat moet je bewaren en waar. Gaandeweg hou jij het heft in handen over wat je wel en niet weg wilt gooien.